Завдання на весняні канікули
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ
Згідно оновлених вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів
Наказ
МОНУ №1009 від 19.08.2016 року Про внесення змін до наказу МОНУ від 21.08.2013
р
Прочитай текст
Загублені
рукавички
Товаришів
у мене багато — у школі, в нашому класі й у сусідніх дворах. Але найбільше
дружу з Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і
сидимо за однією партою.
Яка
в нас дружба — судіть з такої пригоди.
Коли
похолодало й випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні рукавички,
м'якенькі й теплі-теплі.
Я
теж захотів такі самі. Мама купила й мені.
Одного
разу на великій перерві ми кидалися сніж¬ками. Як подзвонили на урок, припинили
гру, забігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в
Ігоря — правої.
Наступної
перерви майже всім класом шукали. Пе¬рерили в шкільному дворі геть увесь сніг і
не знайшли,
— Ну, де вона пропала? — сумував Ігор. —
Тепер удома будуть лаяти....
— І мене лаятимуть.... — журився я.
Після
того вже й учителів мало слухали на уроках. Усе думали про загублені рукавички
і про те, як пояснити вдома, де вони поділися.
"А
що, як віддати йому свою рукавичку? — раптом подумав я. — У нього ж права, в
мене — ліва. Якраз і буде пара!.."
Авжеж,
так і зроблю — віддам свою. Тоді вдома не дізна¬ються, що він загубив, і не
лаятимуть. Але якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він
про це не знав!..
Так
і зробив. Наприкінці останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів ранець,
глибоко, на саме дно.
Однак
вийшло непередбачене, довелося самому дивуватися.
Коли
я вдома виклав на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними
витягнув і зелену вов¬няну рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем
пе¬реплутали ранці. Таке вже не раз було, бо вони одна¬кові. Щоб остаточно переконатися
в тому, подивився на зошити. Ні, зошити мої. Значить, не переплутали. А як же
тоді в мій ранець потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам'ятаю, що засовував
її не у свій, а в Ігорів.
Стривай,
стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер усе ясно... виявляється, Ігор теж
хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от
комедія!..
Хапаю
рукавичку й мерщій до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і
його. Я тримаю зелену вовняну рукавичку, а в нього у руці така ж...
(За
Борисом Комаром)
Виконай
завданняя
І.
Вибери правильну відповідь
1.У
якому реченні описано пригоду, що сталася з персонажами твору?
А "Ми живемо в одному будинку й
навчаємося в одному класі, і сидимо
за однією партою".
Б
"Як подзвонили на урок, припинили гру, забігли в клас, глянули — а в
нас обох немає по рукавичці".
В "Усе думали про загублені рукавички і
про те, як пояснити вдома, де
вони поділися".
2.
Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?
А справжні друзі завжди готові прийти на
допо¬могу
Б справжні друзі вміють слухати
В справжні друзі ніколи не змагаються
3.
Обери рядок, у якому записано речення, що допо¬магає краще уявити стосунки між
хлопцями.
А "Ігор теж хотів мене виручити й засунув
у мій
ранець свою рукавичку"
Б "Стривай, стривай, рукавичка ж із
правої руки!"
В "Після того вже й учителів мало слухали
на уро¬ках"
4.
Яке прислів'я найточніше виражає основну думку твору?
А Не той друг, хто медом маже, а той, хто
правду каже
Б Друзі пізнаються в біді
В Дружба та братство — найбільше багатство
ІІ.
Встанови послідов¬ність
1
2
3
4
5
6
5.
Розташуй пункти плану в правильній послі¬довності.
А Пошуки рукавичок.
Б Як виручити друга?
В Купили рукавички.
Г Що знайшли хлопці в своїх ранцях?
Ґ Зустріч хлопців на сходовому май¬данчику.
Д Загубили по рукавичці.
ІІІ.
Дай розгорнуту відповідь
6.
Чому учні всього класу перерили в шкільному дворі увесь сніг?
КОНТРОЛЬНА
РОБОТА
Прочитай текст
Велосипед для Катрусі
Тієї
осені Катрусі купили велосипед. О, скільки щастя! У її старшого братика Дениса
давно вже був — великий, з рамою. Він часто возив на ній Катруську, коли батьки
ка¬зали. А по своїй волі катати не хотів. Тож мрією дівчинки був свій, власний
велосипед.
Що
й казати, Катруська просто марила цією покупкою.
А
тут уже наступного дня батьки привезли новенького, лискучого червоного
велосипедика. Ох і щаслива була дівчинка — її мрія здійснилася!
Та
тут нагодився братик і геть зіпсував настрій сестрі:
— Малече, ти спочатку навчися їздити на
ньому!
— Синку, не ображай сестру, вона навчиться,
обо¬в'язково. Ти ж також колись не вмів, а потім навчився. Доню, ходімо
вчитися!
Вони
вийшли з квартири. Денис — за ними. Катруся вилізла на сидіння, яке тато
підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора
обвела всіх навколо. Мовляв, от я сиджу на велосипеді — сво-єму, власному, а
зараз поїду.
Як
тільки тато відпустив велосипед, Катруська скру¬тила кермо і наїхала пряменько
на дерево. Коли тато з Денисом добігли до місця пригоди, то знайшли там
по¬карлючений велосипедик і Катрусю, яка сиділа на траві й тільки кліпала
очима.
— Тату, відремонтуй, будь ласка, чимшвидше
мого велосипедика, а то так ще й літо мине, а я не навчуся їздити, — тихо
промовила Катруся.
За
день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати. Вона
набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у
пра¬вильному напрямку і не перехилятися набік. Словом, доки не навчилася їздити
сама без підтримки.
З
того великого дня вона майже не злізала зі свого за¬лізного друга. І до
подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила. Вона не тямила себе від
щастя відтоді, як їй купили велосипед.
Та
якось Денис прийшов додому дуже засмучений, бо зламав свого велосипеда —
врізався в дерево.
— Не переживай! На моєму їздитимеш —
поділимося якось.
Денис
аж очі витріщив на сестру від подиву. Але від¬разу йому стало соромно, що от
він колись не хотів ка¬тати Катрусю на своєму велосипеді, а тут вона так
про¬сто пропонує йому свій. Денис підійшов до Катруськи, обійняв і вперше в
житті зрозумів, що кращого друга, ніж його маленька сестра, у нього немає.
(За Дариною Мурмуєнко)
Виконай
завдання
І.
Вибери правильну відповідь
1.У
якому реченні описано головну подію, що ста¬лася з Катрусею?
А "Катруська просто марила цією
покупкою".
Б "Малече, ти спочатку навчися їздити на
ньому!"
В "Тієї осені Катрусі купили
велосипед".
2.Яку
з ознак справжньої дружби демонструє геро¬їня твору?
А справжні друзі завжди раді вашим успіхам
Б справжні друзі завжди готові прийти на
допо¬могу
В справжні друзі не нав'язливі
3.Обери
рядок, у якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між героями
твору.
А "Не переживай! На моєму їздитимеш —
поді¬лимося якось"
Б "За день велосипедика було
відремонтовано, і Катруся продовжувала падати"
В "Денис аж очі витріщив на сестру від
подиву"
4.
Яке прислів'я найточніше виражає основну думку твору?
А Без біди друга не пізнаєш
Б Людина без друзів — мов дерево без коріння
В Вірний приятель — то найбільший скарб
ІІ.
Встанови послі¬довність
5.Розташуй
пункти плану твору в правильній послі¬довності.
1
2
3
4
5
6
А Перший виїзд Катрусі на велосипеді.
Б Здійснилася мрія Катрусі.
В Пригода з Денисом.
Г Зміна ставлення Дениса до сестри.
Ґ Чому зіпсувався настрій у Катрусі?
Д Катруся навчилася їздити на вело¬сипеді.
ІІІ.
Дай розгорнуту відповідь
6.
Чому Денис змінив ставлення до сестри?
Комментариев нет:
Отправить комментарий